T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / KEPEZ - Şerife Tufan İlkokulu

1-C SINIFIMIZDAN OKUMA YAZMAYA İLK ADIMLAR ATILDI

OKUMAYA YAZMAYA İLK ADIM...

Eğitim, istendik ve kalıcı öğrenme süreci olarak tanımlanır. İlk yaşantılar, ilkokul döneminde şekillenmeye başlar. Kazanılan yaşantılar eğitim öğretim sürecinin her kademesinde sistemli olarak artarak devam eder. Ancak şu bir gerçek ki; ilkokul kademesinde ilk okuma ve yazma çalışmaları büyük önem taşır.

İlkokul kademesi omurilik soğanı görevi görür. Çünkü omurilik soğanı sinir sisteminin yöneticisidir. Dolayısıyla omurilik soğanında gerçekleşecek en ufak bir hasar, solunum, dolaşım, sindirim ve boşaltım sisteminin çalışmalarını aksatır. Bu durum insan vücudunda ciddi problemlere neden olur. Bu yüzden ilkokul kademesinde özellikle de okuma yazma döneminde yeterli öğrenimin verilememesi öğrencilerin diğer öğrenim kademelerinde ciddi sorunlar yaşamasına neden olur.

Birinci sınıf,  öğrencilerin sosyal sorumluluklarının geliştiği, kuralların net olarak belirlendiği, öz denetim becerilerinin geliştirildiği farklı bir çevreye ve ortama geçişin ilk basamağıdır. Bu dönemde bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal olarak gelişme halinde olan, hareketliliği seven, dikkati çabuk dağılan, oyun oynamayı seven, öğrenmeye açık ve istekli olan bireyler görmekteyiz. Ancak; sayılan bu özellikler her çocuk için değişkenlik gösterir.  Bu yüzden ilk okuma yazma döneminde tüm öğrenciler aynı hızda öğrenmeyecektir. Dolayısıyla öğrenciler arasında kıyas yapılması da doğru olmayacaktır.

Okuma ve yazma deneyimlerinin yanında, değerler eğitimi çalışmaları kapsamında öğrencilerimizin tüm yaşamlarını şekillendirecek saygı, sevgi, kardeşlik, vatanseverlik, hoşgörü , sorumluluk gibi temel beceriler de kazandırılmaktadır.

Okuma ve yazma günümüz teknolojisinin hızla geliştiği şu zamanda daha da önemli hale gelmiştir. Çünkü okuma ve yazma becerilerinin gelişimi öğrencilerimizin akademik başarılarının artmasına, bilişsel ve dil becerilerinin gelişimine, özgüven duygusunun ve başarma hazzının kazanılmasına olanak tanır.

Okunaklı yazı yazabilen, akıcı bir dille hızlı ve anlayarak okuyabilen ve okuduklarını yorumlayabilen, okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilen, seviyeye uygun hedef sözcük dağarcığına sahip, öğrendiklerini günlük hayata yansıtabilen, sorumluluk bilinci gelişmiş, toplum karşısında kendini ifade edebilen, düşüncelerini yazıya dökebilen bireyler hem kendilerine hem de topluma büyük yarar sağlar.

Yukarıda belirtilen nitelikler, eğitim yaşamının temellerinin atıldığı ilkokul 1. sınıfta ve özellikle de ilk okuma ve yazma döneminde kazandırılır.

Okuma, toplumdaki cehaletin en önemli silahıdır. Bu sebeple, okuma ve yazma programı, eğitim programının mihenk taşını oluşturur.

Bütün bu sayılanları arkasına alarak emek veren 1-C sınıf öğretmenimiz Yusuf Taner GÖÇEN´ne teşekkür eder çalışmalarında başarılar dileriz.

 

16-12-201816-12-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.12.2018 - Güncelleme: 16.12.2018 11:42 - Görüntülenme: 291
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
q,w,e,r,t,y,u,ı,o,p,ğ,ü,a,s,d,f,g,h,j,k,l,ş,i,z,x,c,v,b,n,m,ö,ç,